опис досвіду роботи



1.  Досвід роботи вчителя Турчин О.М. (презентація)

2. Опис досвіду роботи вчителя інформатики Гологірського навчально-виховного комплексу Турчин Оксани Михайлівни над проблемою
„Використання інтерактивних технологій на уроках інформатики”

       Викладаю інформатику в Гологірському НВК з 1996 року. Закінчила Дрогобицький педагогічний інститут за спеціальністю «Вчитель математики, інформатики та обчислювальної техніки». Інформатику викладаю у 4-7,9-11 класах.
Проблема, над якою працюю, це -  «Використання інтерактивних технологій на уроках інформатики». Вона спонукає до знаходження різноманітних підходів щодо організації навчальної діяльності школярів на уроках та в позаурочний час.
Інтерактивний – означає можливість взаємодіяти або знаходитись у режимі бесіди, діалогу з чим-небудь або ким-небудь. Отже, інтерактивне навчання – це, перш за все, діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія учителя і учня.
Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес організований таким чином, що практично всі учні беруть участь у процесі пізнання, вони мають змогу розуміти і рефлектувати з приводу того, що вони знають і думають.
         Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Інтерактив виключає домінування як одного виступаючого, так і однієї думки над іншою.
У своїй практиці я використовую такі технології інтерактивного навчання:
-  технології кооперативного навчання;
- технології колективно-групового навчання;
-  технології ситуативного моделювання;
-  технології опрацювання дискусійних питань.
Мій інтерактивний урок складається із таких елементів:
- мотивація;
- оголошення теми  та очікування навчальних результатів;
- надання необхідної інформації;
- інтерактивна вправа – центральна  частина заняття;
- підбиття підсумків;
- оцінювання результатів уроку.
Для ефективного застосування інтерактивного навчання старанно планую свою роботу:
- даю завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, продумати, виконати самостійні підготовчі завдання;
- підбираю для уроку або заняття такі інтерактивні вправи, які дали б учням  ключ для засвоєння теми;
- при виконанні інтерактивних вправ даю учням час подумати над завданням;
- на одному занятті стараюся використовувати одну (максимум дві) інтерактивні вправи, а не їх калейдоскоп;
- глибоко продумую додатковий матеріал;
- старанно планую, розробляю заняття: визначаю хронометраж, ролі учасників, підготовляю запитання й можливі відповіді, виробляю критерії оцінювання ефективності заняття;
- оголошую очікувані результати заняття та критерії оцінювання роботи учнів.
Із своєї практики бачу, що взаємодія учнів має й свої слабкі сторони, які стараюся враховувати і пам’ятати про них:
- інтерактивна взаємодія потребує певної зміни всього життя класу, а також значної кількості часу для підготовки як учнів, так педагога;
- думаю, що краще старанно підготувати кілька інтерактивних занять, ніж часто проводити нашвидкуруч підготовлені ігри;
- використовую спочатку  прості інтерактивні технології: робота в парах, малих групах, “мозковий штурм”.
Оцінювання якості підготовки учнів з інформатики здійснюється у двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями та здатність до застосування вивченого матеріалу у практичній діяльності.
Перед кожним із нас два шляхи: жити минулими заслугами, заплющивши очі на кардинальні зміни у світі, прирікаючи учнів (і своїх дітей) на життєву неуспішність або пробувати щось змінити в своєму ставленні до новітніх освітніх технологій.
Мною обрано другий шлях. Працюючи над проблемою використання інтерактивних технологій на уроках інформатики, я зібрала багато методичної літератури, виготовила дидактичний матеріал, розробила плани-конспекти уроків із використанням інтерактивних методів, вивчила методичні рекомендації щодо їх проведення.
Працюючи впродовж кількох років над проблемою застосування інтерактивних методів на уроках  переконалася, що  інновації мають багато позитивних ознак: чіткість, конкретність, діагностичність мети, алгоритмізованість, керованість процесу навчання, відтворюваність, гарантованість досягнення поставленої мети.
Інновації  дають можливість учням:
- Уміти створювати для себе норми діяльності та поведінки, користуватися чи критично  ставитися до  норм, створених іншими;
- Здійснювати з метою особистої освіти вибір своїх  дій, об’єктів і предметів пізнання та праці;
- Здійснювати  рефлексію своєї діяльності, поведінки і цінностей;
-   Здійснювати самооцінювання знань і вмінь, трудових зусиль;
-   Вести діалог у парі.
 Працюючи з інноваційними технологіями, не завжди маєш такий результат, якого очікуєш. В моїй практиці спостерігалися такі невдачі: неефективне поєднання методів навчання; інколи мислення дітей мимоволі зосереджуються не на головному, а на другорядному; у групах, які мають низький рівень знань, навчальний матеріал не відповідає навчальним можливостям. Знаючи свої невдачі, стараюся їх усунути, а саме: контролювати засвоєння матеріалу учнями, які пропустили попередні уроки; по закінченні теми узагальнити підсумки засвоєння школярами основних понять, законів, правил, умінь і навичок, виявити причини відставання; обов’язково перевіряти під час уроку ступінь розуміння учнями основних елементів викладеного матеріалу; застосовувати засоби підтримки інтересу до засвоєння знань; забезпечувати різноманітність методів навчання, що дозволяють усім учням активно засвоювати матеріал; стимулювати запитання  з боку учнів, коли є утруднення в засвоєнні навчального матеріалу; стимулювати оцінкою, підбадьорюванням, похвалою.
Підводячи підсумки, можна зробити висновок що, використовуючи на заняттях інтерактивні технології навчання, можна досягти більш реальних результатів у навчанні та вихованні сучасного спеціаліста будь-якого фаху.
Практика показує, що при використанні інтерактивних методів навчання, учні запам’ятовують:
- 80% того, що висловлювали самі;
- 90% того, що робили самі.
Поліпшується не тільки запам’ятовування матеріалу, але і його ідентифікація, використання у повсякденному житті. Використання інтерактивних методів навчання сприяє розвитку таких особистісних якостей як комунікабельність, співробітництво, уміння відстоювати свою точку зору, йти на компроміси, тощо.
На мою думку інтерактивні методи доступні кожному педагогу, і я пропоную використовувати їх усім.
Свою професію обрала свідомо і люблю її.
Приділяю велику увагу роботі з обдарованими та здібними учнями: проводжу факультативи, позакласні заходи з інформатики, готую здібних учнів до олімпіад, проводжу тижні інформатики. Маю здобутки:
 2011р. та 2012р.-– 2 місце в ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій, 2013р. - Марухняк Володимир – диплом ІІІ ступеня у ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій.
Щороку учні школи беруть участь у конкурсі «Бобер», де отримують добрі та відмінні результати.
Питання стану викладання інформатики в закладі розглядалося на засіданні педагогічної ради в 2011-2012н.р., тому звітую перед колективом про здобутки та проблеми. Постійно проводжу відкриті уроки та позакласні заходи, є щорічним учасником «Панорами творчих уроків» у школі. У лютому 2015 року давала відкритий урок з інформатики у 5 класі на засіданні міжшкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на тему «Додавання тексту. Основні елементи формату символів: шрифт, накреслення, колір, розмір»


Немає коментарів:

Дописати коментар